click here!!!

Friday, April 10, 2009

Alisha atau Wahida?

Alisha, watak aku dalam pementasan cerita teruk mase kat taman budaya. tiap-tiap hari aku berlatih tuk jayakan watak tu...antara skrip yang aku tak dapat lupa 'bila kita da jumpe orang yang betul, kita akan sanggup buat apa saje untuk orang tu..sebab cinta, sebab sayang...tak kesah la samada ko kaya ke,miskin ke,suke keluar berseronok ke,lepak sane sini ke ape..tau2 ko tak kesah nak tinggalkan sume tu..sebab cinta akan mengatasi kewarasan..'


aku memang da hafal sume skrip kat dalam cerita tu..kalau korang suh aku lakonkan semule cite tu sekarang pun aku boleh...skrip yang hero tu pegang pun aku dah boleh terhafal...

mase minggu penghayatan watak iaitu sebelum pementasan, aku dipanggil dengan nama Alisha..aku macam dah terbiase dengan name tu...bagi aku name tu sedap..boleh tahan ar..

sekarang waktu pementasan dah pun berlalu...tapi aku masih rindukan watak dan name Alisha tu...walaupun pementasan dah berakhir, ahli kerabat yang lain masih menggelarkan name watak yang mereka pegang mase pementasan tu...

pementasan tu adalah pementasan pertama aku di khalayak ramai..sebelum ni kecik je..tak ade pentas pun...

aku teringat sebelum pementasan tu,aku dimekapkan oleh syidek(putri)..nak tau berapa lapis foundation aku pakai? hehe..kira2 dalam 8 lapis...mase tu aku terfikir adakah aku gelap sangat atau di sebabkan watak aku, aku kene pakai mekap tebal2?...hahaha..aku pun x tau...

sepanjang latihan pementasan, banyak perkara baru yang telah aku belajar..terutamanya dari pengarah pertama aku iaitu fakhrul shahidan yang die kenali sebagai bob dan kay yang memegang watak adib iaitu pasangan kepada Alisha...i have a lot of fun with you guys..thank u so much...

kepada semua ahli senandika, aku nak ucapkan banyak2 terima kasih sebab bagi peluang kat aku tuk pementasan TERUK...korang sume memang best...

aku masih merindukan Alisha...kepada sesiapa yang masih panggil aku Alisha, teruskan...aku suke nama tu...aku pun sukakan nama asal aku, Wahida..aku tak kesah...

Alisha atau Wahida, sama sahaja..

10 comments:

  1. congrated...
    good jobs alisha:)
    walaupun sy xknl sgt kamu..
    tp sy dpt rsekn yg kamu mmg de bkt untuk berlakon..
    slalu wat research tntng lakonan..insya allah tahap lakonan akan lebih mantap..

    ReplyDelete
  2. kenangan itu mengajar kite erti pengalaman hidup..huhu..

    apa-apa pun..bg bob..

    alisha ialah alisha..wahida ialah wahida..

    personalitinya mungkin berbeza..tapi orangnya tetap sama..

    ReplyDelete
  3. to sYafiQ:
    sebenarnye x de la sangat bakat tu...but thanks...thanks for everything...

    ReplyDelete
  4. to c h o c o l a t e i.c.e :
    hmm..btl tu...alisha dan wahida adalah character yang berbeza..saye perasan jugak bile org panggil saye alisha,ade sedikit perubahan dalam character saye..
    walau apepun, kenangan bersama kamu semua x kan saye lupe...thanks for everything..

    ReplyDelete
  5. Klu jatuh, Bangu balik... jatuh lg, Bangun Balik... keep on fighting!!!! don worry... Thanks sbb follow my blog... its an honor...

    ReplyDelete
  6. alisha dan wahida dua orang yang berbeza. melainkan wahida berubah kepada alisha atau wahida bertukar nama kepada alisha.

    saya suka panggil wahida sebagai alisha. tapi ingat, anda dua orang yang berbeza.

    hehehe~

    ReplyDelete
  7. to Sengal Ubi:
    hehe..suke ye panggil Alisha...mungkin sbb da terbiase...hmm..btl ckp amir..dua orang yang berbeza...saya dapat rasekaanye...

    ReplyDelete
  8. yup..
    akak pun suke panggil kamu alisha..
    hehe..
    cam sweet je name tu..
    name wahida pun sweet gak..
    tp xtau nape akak suke panggil alisha..
    hehe

    ReplyDelete
  9. to Ruzzaida:
    kalau cmtu kak ida panggil Alisha..hehe

    ReplyDelete