click here!!!

Thursday, June 2, 2011

aku tak pernah kacau idop ko!!nape ko kacau aku??

kenape yek..bile kite tengok facebook orang tetibe rase benci je..ntahla..mungkin aku marah ataupun rase cemburu..bahaya tu..lagi satu aku nak cite..korang pernah rase tak bile kawan-kawan kite gather ramai-ramai then kite tak terlibat..pastu ade pulak sesi meluahkan perasaan..sesi memang best..sebab dapat tau isi hati orang..tapi korang pernah terfikir tak besar risikonye kepada yang tak pergi gather tu?..mesti kene mengate or mengumpat..macam ni la orang melayu..ramai yang aku tengok ade perangai macam ni..same la macam situasi "depan-depan manis muke tegur,bile belakang kutuk habis"..hipokrit betul masing-masing..kadang aku cakap n menangis sorang-sorang dalam hati sambil tanye "kenape??aku tak kacau hidup korang,tak cakap bende buruk pasal korang kat orang lain,tapi kenape korang nak hancurkan hidup aku dengan jaje name aku sane sini?nak satu dunia tau ke yang aku ni tak baik?pikirla diri tu sikit yek..selame ni aku hormat dan senyum jumpe korang..bile tau pasal bende ni tak tau la macamne dah nak layan korang..

kadang-kadang sakit je hati bile pikir balik pasal bende ni..bile la hidup nak aman kalau manusia ramai yang macam ni..aku cube think positif setiap kali jumpe orang..bile ade orang cakap buruk pasal someone aku pikir "kesiannye die"..tapi orang lain ade ke nak pikir camtu..diorang cakap "padam muke die!!" ade la..

1 comment:

  1. bawak bersabar okay..
    mulut manusia kite xleh nak tutup...
    semoga ALLAH buka pintu hati diorg2 tu tu bertaubat...

    ReplyDelete